Əşyaların səsi- III hissə
Keçmişdə xoşbəxt olan hər şey bu günün əzabıdır.
Edqar
Allan PO
Hamı keçmişdə xoşbəxtdir. İçimə yığılan xatirə parçalarını
toplasam bunlardan bir neçə insan həyatı edəcəyini bilirəm. Ancaq yazılan
kitabların yalnız bir həyatın yox, bir
neçə həyatın məhsulu olduğundan da xəbərim var. Bəxdbəxt insanların niyə hər
şeyə yenidən başlamaq üçün məni yox eləmək, silmək istədiklərini yalnız həyatın başladığı yerin yaddaşsızlıq
olduğunu düşündüklərinə görə olduğunu bilirəm. Belə düşünən adamlar heç vaxt
xoşbəxt olmamaqla bərabər, yaddaşlarını da böyük qəzaları saymasaq heç vaxt
itirmirlər. O zaman insanın yaddaşa olan həqiqi münasibəti necə olmalıdır ? İlk
öncə onu deyə bilərəm ki, insan bütünlüklə yaddaşdan ibarətdi. Yaddaşı inkar eləmək
insanın özünü inkar eləməsindən başqa bir şey deyil. Heç nə olmayanda yaddaş
var idi demək istədiyimi hiss eləmiş kimisiniz. Ancaq bunu deməyəcəm. İnsan
varsa yaddaş da var və yaddaşın olduğu yerdə insan da mütləq olmalıdır. İçimə
yığılan cürbəcür yaşantıları düşündükcə qan ağlayıram. Qollarım olmadığını
sanmayın. Belə anlarda qollarım ümidsizcə
boşlıb yerin dibinə girmək istəyir. Məni eşələyən adamlara demək istədiyim
bircə şey var. Xahiş edirəm, əgər vacib deyilsə bunu eləmyin. Müxtəlif
formalara düşdüyüm, içimdə müxətlif yaşantıları, detalları, sevincli, kədərli
anları saxladığım həyatda öyrəndiyim bir gerçək varsa o da insanların həmişə mənim
arxamca düşməsi, eşələməyə çalışması, incitməsi olub. Bunu görəndə içimdəki qəzəbi
boğmaqda çətinlik çəkirəm. Yaşadığınız heç nə sizin deyil. Hamısına baxdığınız
film, dinlədiyiz musiqi bəlkə də elə indi oxuduğunuz bu kitab kimi yalnız
emosiya, hiss yığını, suxur, qalıq olaraq sahibsiniz. Yaddaşını itirən adam
haqqında məşhur hekayəni bildiyinizə əminəm. Hekayənin qəhramanı birdən-birə
yaddaşını itirir. Keçmişini itirən adamın gələcəyinin əlindən çıxdığından xəbərdar
olan hamı kimi bu adam da bütün gün yaddaşını axtarmaq, onu tapıb yenidən öz
yerinə qoymaq üçün min cür oyundan çıxır. Gecələr şəhərin qaranlıq küçələrində,
dar tinlərində gəzir, siyasi posterlərin yazılıb cırılmış və yerində əcayib
forma qalmış divarlarına, işıqlı vitrinlərinə, vitrindəki gözəl manikenlərinə,
zibil qaplarının başına yığılmış maraqlı itlərinə, asvaltın ütülü üzündə kölgə
kimi keçən pişiklərinə, işıq dirəklərinə, qədim binalarına, karton üzərində
yatan evsizlərinə, sərsərilərinə baxır. Heç birində öz keçmişini tapa bilmir. Ümidsizliyə
qapılmayan adam yaddaşının da hardasa onu axtardığını, elə bu tinin arxasında
onu gözlədiyini, bir küçə o tərəfdə zibil qutularını eşələyən itlərin arasında
olduğunu, evdəki kitablardan birin içidə hansısa cümləyə çevrildiyini düşünərək
uzun müddət yaşayır. Bütün həyatı boyu yaddaşının onu, onun da yaddaşını
axtardığını düşünə düşünə ölüb yoxa çıxır.
Elə bilməyin ki, yaddaş da insan kimi nəyisə xatırlaya
bilməz. Həmişə kimsə nəyisə xatırlayır, ancaq həmin xatirənin özü olmaq yalnız
mənə məxsusdur. Saf oxucu bilsin ki, yazdığım hər şey mənəm.
Əvvəl uşaq idim. Gilas ağacının incə budaqlarının ta
ucundakı meyvəyə çantanda yaşadığım xoşbəxtliyin eynisini indi də yaşayıram.
Evdəki dava-dalaşları, üzümün qırmızılığına yığdığım pərt oluşları, birdən-birə
içimə dolmağa başlayan darıxmaqları qəribə duyğu ilə yazmaq istəyir, yeridiyim
yol, aid olduğum küçə, dinlədiyim musiqi, eşitdiyim səs və digər hər şey mənə
söz kimi görünməyə başlayırdı. Aradan illər keçəndən sonra qollarında ( alınmamış intiharın möhürü ) kəsik izləri olan həmin qıza toxunduğum an da
eyni hissi yenidən yaşadığımı duyub gördüyüm sözləri çığırmaq, ətrafa səpələmək
istəmişdim. Bütün bunların danışmaqla itdiyinin fərqində varanda gec deyildi. Yazmaq
istədikcə onun ucu sarıya çalan saçları, gülərkən yanaqlarının qeyri-adi hərəkəti,
pionino dillərini xatırladan barmaqları, dodaqlarının nazikliyi önümdə
canlanır, mətnin situasiyası ilə çıxdığım savaşdan hər dəfə məğlub qayıdırdım.
Bədəninin bədənimə uyuşan simmetriyasını, ətnin istiliyini, əllərini
yumuşaqlığını sıxıb özümünkü eləməyə çalışdıqca içimdə sözlərin bir-bir
öldüyünü düşnür, buna qarşı gələ bilməməklə birlikdə həm də əzab çəkirdim. Hər
şeyə rəğmən xoşbəxt bir həyat yaşayırdım, təəssüf ki, bunu heç kim bilmədi.
Sonra toxunduğum bütün bədənlərdə eyni qoxunu duyanda
bunu daha dərindən, əzab hissi ilə duyub bütün adamların eyni olduğuna özümü
inandırmağa çalışdıqca daha çox bədbin olduğumun fərqində deyildim. Bir
zamandan sonra öpdüyüm, qollarımın
qalasına çəkdiyim, sevdiyim bütün qadınların ona çevrildiyini görüb əslində
bütün adamların o olduğuna qəribə intusiya ilə qərar verdim. Yaddaşını itirən
adam kimi onu axtarmağa, onun da haradasa məni axtardığına o qədər inanmışdım
ki, bir müddətdən sonra yaşadığım həyatın həqiqliyindən şübhəyə düşüb hekayəyə
çevrilməyindən qorxmuşdum. Hekayəyə çevriləcəkdimsə əbədi yaşayacaqdım, amma
heç vaxt xoşbəxt olmayacaqdım.
Bir zamandan sonra onu bütöv tapacağıma bütüm inamımı
itirdim. Küçələrdən yerişini, yad qadınlardan ucu sarıya çalan saçlarını,
yanaqlarını, qoxusunu yığıb birləşdirmək, bir-bütöv eləmək üçün çalışdım. Ona
çatana qədər yeddi hadisə ilə vuruşmalı idim.
Birincisi. Boyu çiynimdən idi. Gülərkən yanağında
yaranan qeyri adi formada O-nu tapacağımdan o qədər əmin idim ki, hansısa zarafatın tən ortasında bu xırda bədənin
altından O-un çıxacağına, qucaqlayıb bağrıma basacağıma və birdə heç vaxt
ayrılmayacağımıza sadəlövcəsinə inanırdım. Son görüşə qədər buna inandığımı
heyrətlə ifadə eləməliyəm.
İkinci. Qeyri-adi idi. İlk görüşümüzdə əlini şeyimə
aparıb mastrubasiya eləməyi məni təəccübləndirmişdi. Ancaq məni daha çox təəccübləndirən
şey onun ucu sarıya çalan ipək saçlarının eynisinin bu qadında da ilahi bir
nizamla mövcud olmağıydı. Sevişdiyimiz isti günlərdə tərləmiş bədənimə baxdıqca
solumdakı çılpaq vücudun yalnız sarıya çalan saçlardan ibarət olduğunu duyub kədərləndim.
Ancaq O-na bir az da yaxınlaşdığımı, bir adamı yenidən inşa eləməyin nə qədər çətin
və məsuliyyətli bir iş olduğunu, bunun yalnız allahlara xas olan məşğuliyyət
hesab elədiyimi də sizlərdən gizlədə bilməyəcəm.
Üçüncü. İstedadlı idi. Çəkdiyi rəsmlərdən çox, rəsmlərin
arxasına yazdığı yazıları xatırlamağımdakı sirrin dünyanı söz olaraq görməyimlə
bir əlaqəsi varmı, bilmirəm. Ancaq barmaqlarının incəliyi mənə O-nu elə
yaxından hiss elətdirirdi ki, bir yerdə keçirdiyimiz gecələrdə onu yuxuya verib
barmaqları ilə danışırdım.
Dördüncü. Eyniylə onun kimi sevişirdi. Gözlərimi
yumub bədənimin üzərində isti ət
parçasının dayanıqlı tarazlıqdakı hərəkətini hiss elədikcə bir yandan göz
qapaqlarımın arxasındakı adamın o olduğunu düşünüb ürəyimin həyacandan sürətlə
döyünməsini hiss edir, bir yandan da qulağıma dolan ehtirasın kobud səsiylə
qapıldığım aldanışın şirin yuxusundan istəmədən oyanmağa məcbur olurdum. Bir
gün yan masanın üzərində boş şərab şüşəsini, yarım dişlənmiş iki almanı,
armudu, dibinə şərabın rəngi hopmuş boş qədəhləri görəndə otağın düz mərkəzinə
keçib hönkürtüylə ağlamağa başlamışdım.
Beşinci. Onu çantasından tanışmışdım. Üzərində göy xətlər
olan qara çantanı hansısa yarışlardan birində mükafat olaraq vermişdilərmi,
yoxsa bir yerdə çıxdığımız gəzintidə çox bəyəndiyinə görə almışdıqmı, xatırlaya
bilmirəm. İslam Səfərli və Vidadi küçələrinin kəsişməsində çiynində həmin çanta
ilə gördüyüm qadını Nizami metrosuna qədər izlədiyimi yalnız həmin metronun
qabağından aldığım siqaretin qutusunu açarkən fərqinə vardım. Bu qısa məsafəli
yolu bir ömür kimi yaşadığımı izah eləmək üçün cəhd etməyəcəm. Ancaq saf
oxucudan bircə şeyi bilməsini xahiş edirəm ki, bu detal ,( digər detallar məndən
inciməsin) bəlkə də, mənim üçün digər
bütün detallardan daha dəyərli idi.
Altıncı. Gənc Tamaşaçılar Teatrında ən arxadakı yerdən
bilet aldığımız o gün oyunun ortasında öpüşməyə başladığımızla burda- başımızn
üzərində olduğunu, yəni izləndiyimizi
bildirmək üçün iki boğaz öskürən qadını uzun müddət sonra yenidən həmin teatrın
qabağında gördüyüm zaman içimdən keçən dəhşətli ağrıdan O-un bir parçasını
tapmış kimi oldum.
Yeddi. Buna qədər yığdığım və bundan sonra da bir-bir
yığmağa çalışdığım digər bütün parçalar.
Mövlanə Cəlalləddin Ruminin də dediyi kimi: “Canım,
gözəlim, kədərlim, fələklər vaxtı gəlib çatdı, gəl mənim yanıma, harda olursan
gəl, istər siqaret tüstü ilə dolu ofisdə, istər camaşır iyi gələn evin soğanlı
mətbəxtində, istər törtöküntülü evin mavi yataq otağında, harda olursan ol,
vaxt tamamdır, gəl mənim yanıma. Artıq yaxınlaşan dəhşətli fəlakəti unutmaq
üçün pərdələri çəkilmiş yarıqaranlıq otağın sükutunda var gücümüzlə
bir-birimizi qucaqlayıb ölümü gözləməyin vaxtı çatdı”
Yorumlar
Yorum Gönder